Δεκέμβρης 1944 (17)

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

SEWOL: Το κεφάλαιο με 300% κέρδος δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνεύσει να το πράξει, ακόμα και με κίνδυνο να πάει στην κρεμάλα

SEWOL, πάνω από 300 ανθρώπινες ζωές
Το κεφάλαιο γεννιέται βουτηγμένο από την κορυφή ως τα νύχια στα αίμα και στη βρωμιά και στάζοντας αίμα απ' όλους τους πόρους.
Το κεφάλαιο –γράφει το Quarterly Revίewer– αποφεύγει τις φασαρίες και τους καυγάδες και είναι από τη φύση του φοβιτσιάρικο. Αυτό είναι πο­λύ αληθινό, δεν είναι όμως ολόκληρη η αλήθεια.
Το κεφάλαιο το τρομάζει η ελλειψη κέρδους ή το πολύ μικρό κέρδος, όπως το κενό τρομάζει τη φύση.
Όταν το κεφάλαιο έχει το ανάλογο κέρδος, γίνεται τολμηρό. Με δέκα τα εκατό κέρδος αισθάνεται τον εαυτό του σίγουρο και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς παντού, με 20% γίνεται ζωηρό, με 50% γίνεται θετικά παράτολμο, με 100% τσαλαπατάει όλους τους ανθρώπινους νόμους, με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνεύσει να το πράξει, ακόμα και με κίνδυνο να πάει στην κρεμάλα.

Καπιταλιστική βαρβαρότητα...

Η Νότια Κορέα προβάλλεται από τους αστούς δημοσιολόγους σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα καπιταλιστικής ανάπτυξης, «ασιατική τίγρης» καπιταλιστικής ευημερίας.
Η Ν. Κορέα, με ετήσιο ρυθμό καπιταλιστικής ανάπτυξης 3,7% το 2013, κατέχει την 1η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ναυπήγησης νεότευκτων, μετασκευής και επισκευής εμπορικών πλοίων και ο Κορεάτικος Νηογνώμονας εκδίδει χιλιάδες πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης της καπιταλιστικής οικονομίας είναι ευθέως ανάλογοι με την ένταση της εκμετάλλευσης, τη δυστυχία, τη φτώχεια και τα βάσανα του εργαζόμενου λαού.
SEWOL, 2014
Τα διεθνή και ντόπια ειδησεογραφικά πρακτορεία με συνεχείς ανταποκρίσεις από τις 16 Απρίλη μεταδίδουν τραγικές εικόνες από το ναυάγιο του Ε/Γ - Ο/Γ «SEWOL» και τις σορούς των επιβατών που μεταφέρονται στο λιμάνι Τζίντο της Ν. Κορέας (ανάμεσα στους επιβάτες υπήρχαν και 350 μαθητές).
Το Ε/Γ - Ο/Γ «SEWOL» κατασκευάστηκε το 1994 στην Ιαπωνία και μετασκευάστηκε το 2012, έχοντας την έγκριση του Κορεατικού Νηογνώμονα στον οποίο ήταν καταταγμένο το πλοίο.
ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, 26/9/2006: 81 ζωές
Ο μηχανικός Αναστάσιος Σορόκας, μέλος του πληρώματος ως τις 19 Σεπτεμβρίου στο «Σάμινα», παραιτήθηκε υποστηρίζοντας ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο, καταγγέλλοντας την άσχημη κατάσταση μηχανών, παλαιότητα και έλλειψη συντήρησης των τεσσάρων ηλεκτρομηχανών, την προβληματική λειτουργία των συστημάτων καθέλκυσης των λέμβων, την ανεπαρκή συντήρηση της εφεδρικής ηλεκτρογεννήτριας ανάγκης, την προβληματική λειτουργία χειριστηρίων που μπλόκαραν μεταξύ μηχανής και γέφυρας και την ανεπάρκεια των υδατοστεγών θυρών σε περίπτωση που ένα τμήμα του πλοίου κατακλυζόταν με νερά όπως και έγινε. Δύο έλεγχοι δεν εντόπισαν κανένα απολύτως πρόβλημα!
Οι μετατροπές του Ε/Γ - Ο/Γ «SEWOL» το 2012 αφορούσαν την προσθήκη καμπινών επιβατών στο 3ο, 4ο και 5ο κατάστρωμα, που σήμαινε αύξηση της χωρητικότητας σε επιβάτες κατά 181 και αύξηση του βάρους του πλοίου κατά 239 τόνους, για την αύξηση της κερδοφορίας της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Ηράκλειο, 1966: Οι νεκροί κατά τα επίσημα στοιχεία είναι 240 ζωές
Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο. Το 1964, μετά τη μετασκευή του σε οχηματαγωγό, με δυνατότητα μεταφοράς 1.000 επιβατών και 300 αυτοκινήτων, περιήλθε στην κραταιά εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου. Το τελευταίο μοιραίο φορτηγό ψυγείο 5 τόνων με πορτοκάλια, που φορτώθηκε κάθετα προς το διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου, άρχισε να κινείται και να προσκρούει στους πλευρικούς καταπέλτες.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, η μετασκευή ήταν η βασική αιτία για το ναυάγιο του Ε/Γ - Ο/Γ «SEWOL», γιατί η προσθήκη των καμπινών μετέφερε το κέντρο βάρους του πλοίου κατά 51 εκατοστά υψηλότερα, με αποτέλεσμα το δυστύχημα να προκληθεί από «δυνάμεις από το εσωτερικό και το εξωτερικό του πλοίου».
Al Salam Boccaccio 98, 2006: 1000 ζωές
Αρχική χωρητικότητα 200 αυτοκίνητα και 1.000 επιβάτες. Το πλοίο είχε υποστεί αλλαγές το 1991 για να αυξήσει σε 302 τα οχήματα και σε 1300 τους επιβάτες. Κι εδώ μετατόπιση του κέντρου βάρους, από τις 3 επιπλέον γέφυρες (5,90 μέτρα ψηλότερα).
Το τραγικό ναυάγιο του Ε/Γ - Ο/Γ «SEWOL» αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στη μεγάλη αλυσίδα των εφοπλιστικών εγκλημάτων που συγκλόνισαν τη διεθνή κοινή γνώμη και τη χώρα μας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα πολύνεκρα τραγικά ναυάγια επιβατηγών πλοίων όπως: Του «Ηράκλειο» το 1966 με θύματα 200 επιβάτες, του «Εσθονία» το 1994 με 852 επιβάτες, του «Εξπρές Σαμίνα» με 81 άτομα, του «AlSalam Boccaccio 98» με θύματα περίπου 1.000 άτομα (σ.Μπ. 3 Φεβρουαρίου 2006, στην Ερυθρά Θάλασσα)...
MV Dona Paz, Φιλιππίνες , 1987: 4.375 ζωές
Το πλοίο ενώ μπορούσε να μεταφέρει 1.424 ανθρώπους και πλήρωμα, είχε 3.000 υπεράριθμους
Αποκαλύπτοντας ότι μοναδικό και αποκλειστικό κίνητρο της παραγωγής στον καπιταλισμό είναι το κέρδος και σ’ αυτό υποτάσσονται τα πάντα.
Η ανθρώπινη ζωή στο σύστημα της εκμεταλλευτικής βαρβαρότητας δεν έχει την παραμικρή αξία.
  • Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη που υπόσχονται τα κόμματα του κεφαλαίου, της ΕΕ, του καπιταλιστικού μονόδρομου.
  • Αυτή την ανάπτυξη διαφημίζουν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, όλα τα κόμματα που δίνουν όρκους πίστης στο σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα, όποια μορφή και ονόματα κι αν παίρνουν, «Ποτάμι», «Ελιά», ΔΗΜΑΡ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, τα μαντρόσκυλα της πλουτοκρατίας, η εγκληματική ναζιστική συμμορία της Χρυσής Αυγής.
ESTONIA, 1994: 852 ζωές
Το πλοίο είχε μία κατασκευαστική ιδιαιτερότητα, καθώς η πλώρη του διαμορφωνόταν από ένα γείσο που άνοιγε προς τα πάνω και μία ράμπα αυτοκινήτων. Η τελευταία τοποθετείτο στο εσωτερικό του γείσου, όταν αυτό έκλεινε. Η κατασκευαστική αυτή ιδιαιτερότητα θα προκαλούσε ουσιαστικά τη βύθιση του πλοίου.
Ανάπτυξη με κριτήριο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του δεν μπορεί να υπάρξει, όσο τα μονοπώλια κυριαρχούν στην οικονομία, όσο η παραγωγή κινείται με γνώμονα την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
MV Le Joola, Σενεγάλη, 2002: 1.863 ζωές 
Ένα μικρό φέρι μποτ, σχεδιασμένο για 580 επιβάτες και πλήρωμα, ξεκίνησε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2002 από το Ζιγκανσώ με 2.000 ανθρώπους.
Για να αποκτήσει η ανθρώπινη ζωή αξία και νόημα, για να λειτουργεί η κοινωνία με σκοπό την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, μόνο ένας δρόμος υπάρχει.
  • Ενίσχυση του ΚΚΕ και της αντιμονοπωλιακής, αντικαπιταλιστικής πάλης της Λαϊκής Συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα καταπιεσμένα λαϊκά στρώματα, για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων με τον εργαζόμενο λαό στην εξουσία, ιδιοκτήτη του πλούτου που παράγει και του ανήκει.
902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.